Nieuwe Routes naar het Hart van je Medewerker

Online training voor HR professionals in de zorg  BETA

Beste HR professional, je weet dat je met een goede medewerkersstrategie het verschil kunt maken voor de werknemers in je zorgorganisatie. Maar ja, denk je dan. Hoe pak ik dat aan? En hoe krijg je de organisatie mee? In m’n uppie lukt het zeker niet.

Wat denk je ervan om te leren hoe je een employee experience strategie voor jullie organisatie ontwikkelt? In de training Nieuwe Routes naar het Hart van je Medewerker ontdek hoe je als organisatie – met HR in de lead – bouwt aan een cultuur waarin zorgmedewerkers kunnen werken met trots, vertrouwen en plezier.

Een werkgever waar mensen fluitend naar toe gaan.

Die wordt gezien als de meest aantrekkelijke werkgever in de regio.

Nieuwe medewerkers kiezen – in een markt waar zij het voor het kiezen hebben – voor jouw organisatie.

Een strategie die ervoor zorgt dat werknemers minder snel vertrekken, én het ziekteverzuim daalt. Omdat ze nu met plezier daar hun werk gaan.

Het kan, geloof me En het scheelt de organisatie ook nog eens bakken geld aan recruitment en inhuur van flexpersoneel.

Je moet wél de eerste stap zetten.

Tot donderdag 17 december a.s. krijg je een idiote korting van 70% op deze training.

Waarom? Dit programma geef ik voor de eerste keer. We starten op vrijdag 15 januari met een kleine groep. Iedere week neem ik de video’s bij het programma op. Jij kunt ze live bijwonen. En krijg je de unieke kans om jouw specifieke vragen te stellen.

Gerry de Valk – Hoving, meer dan 30 jaar ervaring waarvan 18 jaar in de zorg en Employee Experience Expert

Met de training Nieuwe Routes naar het Hart van je Medewerker:

 

  • Krijg je superslimme tips en ideeën hoe je een organisatie wordt waarin medewerkers op de eerste plaats komen.
  • Leer je kijken door de ogen van de medewerker waardoor je opeens ziet wat belangrijk is tijdens een werkdag. En dat is iets anders dan jij altijd dacht
  • Leer je dat een fantastische medewerkersbeleving niet zomaar uit de lucht komt vallen, die moet je ontwerpen.
  • Stel je vragen persoonlijk aan Gerry.
  • Leer je van de andere deelnemers, die ook hun ervaring hebben als HR professional in de zorg en dus precies weten en begrijpen wat werken in de zorg betekent.
  • Ontdek je wat je moet doen om zo’n aantrekkelijke werkgever te worden dat je nauwelijks meer tijd of geld hoeft te besteden aan de werving van nieuwe medewerkers.

Waarom een employee experience strategie?

Is aantrekkelijk werkgeverschap een hot-item in jullie organisatie? Hebben jullie de ambitie om een ijzersterke positie op de arbeidsmarkt te krijgen? Slim, want de vraag naar zorgpersoneel neemt voorlopig alleen maar toe.

Als je de Tony Chocolonely of Coolblue van de zorg bent, heb je het een stuk gemakkelijker als je nieuwe medewerkers zoekt. Dan zoeken je vaste medewerkers met je mee. Om de simpele reden dat ze weten hoe leuk en inspirerend het werken bij jullie is. Ze zijn ambassadeurs van de organisatie.

In de zorg is de realiteit echter vaak anders.

Ik zie zorgorganisaties die enorme gaten in hun roosters hebben omdat het maar niet lukt om de planning rond te krijgen. De werkdruk die voor vaste medewerkers zo hoog is dat ze ziek worden of vertrekken. Ik zie organisaties die bakken geld uitgeven voor de werving van nul sollicitanten. En natuurlijk is er corona die het uiterste van zorgmedewerkers vraagt.

Feit is dat medewerkers die in de zorg willen werken, kunnen kiezen uit meerdere vacatures. Waarom moeten ze voor jouw organisatie kiezen? Voor jou immers vijf of zes andere werkgevers die allemaal hetzelfde zeggen en bieden.

Of denk eens aan mensen die nu vanwege corona zonder werk komen te zitten en in de zorg willen werken. Waarom zouden ze bij jouw organisatie aankloppen?

Je bent klaar met het dweilen met de kraan open. Klaar met wéér een goeie medewerker kwijtraken aan die grote zorgorganisatie in de regio. Klaar met jongeren die veel te snel weer uitstromen. Klaar met er wel over praten maar er veel te weinig aan doen. Het is tijd voor actie! Maar hoe?

Het HR team heeft het inwerkprogramma al over de kop gegooid en van een hip en modern sausje voorzien. Daar zijn nieuwe medewerkers best enthousiast over.

Alleen zo jammer dat het daarna toch misgaat. De liefde voor de zorg is er. De liefde voor de organisatie bloeit niet snel genoeg op. Je weet wel waarom. Gaan ze alsnog weg. Balen natuurlijk. Want wie mag weer op zoek naar vervanging? Juist ja, HR. Dat moet toch anders kunnen?

Wat als je hardop zegt dat je de Tony Chocolonely of Coolblue van de zorg wilt worden? Dan draait opeens het hele perspectief. Dan gaat het niet meer om een verbeteringetje hier en een spiegel en kraal daar. Nee, dan ga je voor het echie en de hele reis die een medewerker door jullie organisatie maakt. Van pre-hire tot retire.

Dan weet je dat het tijd is voor verandering. En dat HR de handschoen op moet pakken en de verantwoordelijkheid neemt om dit veranderproces te initiëren en te faciliteren.

Hoe fantastisch is het om met HR in de lead een werkomgeving te creëren die gebaseerd is op wederzijds vertrouwen, plezier en trots?

Als andere organisaties van je willen leren hoe jullie dat toch flikken, al die positieve ervaringen en reviews van medewerkers?

Employee Experience is prioriteit nr. 1 voor HR. Wat dacht je ervan dat jij als HR expert alles leert over Employee Experience & Design? Zodat je weet hoe je een medewerkersbeleving ontwerpt die past bij jullie organisatie?

In deze training zet jij de eerste stap. Doe je mee?

Ruim 30.000 vacatures in de zorg staan nog open. Zorg dat je opvalt.

Waarom ik geloof in medewerkers op de eerste plaats

Het was net voor de eeuwwisseling, ik mocht van mijn toenmalige baas naar Amerika. Naar Disney Orlando nog wel. Ik was lid van het managementteam van de uitzendorganisatie waar ik werkte als districtsmanager. Een week lang leerden we van de beste trainers en sprekers van het Disney Institute alles over het onderscheidende vermogen van organisaties die zich richten op persoonlijke service en excellent leiderschap.

Het werd een magische periode. Samen met collega’s naar Amerika, alleen dat al was een fenomenale ervaring. Iedere ochtend om 07.00 uur begon de training met een ontbijt (en een literbeker koffie), daarna werd het programma in een strak tempo afgewerkt. We mochten achter de schermen kijken, er werd verteld over hun marketingstrategieën en we bezochten de parken na sluitingstijd als er verder niemand meer was.

Tijdens de training werd me al gauw duidelijk dat het creëren van Service Excellence voor de klant vooral over de medewerkers ging.

De recruiters van Disney vertelden over de manier waarop zij hun werving en selectieproces hadden ingericht. Sollicitanten werden welkom geheten in het Disney Casting Center. Om daar te komen, moest je (en dat is met opzet zo gedaan) nogal een stukje lopen door gangen van het gebouw. Overal hingen afbeeldingen uit de geschiedenis van Disney. Zo werden kandidaten direct meegenomen in de cultuur.

Het selectieproces was zo uitgedacht dat snel duidelijk werd of een kandidaat past bij de cultuur en klantbeleving van Disney. Neem de juiste mensen aan, train ze op de juiste manier en behandel ze goed, is de filosofie. Er is Disney veel aan gelegen om dat zo goed mogelijk te doen.

Disney heeft dankzij de Service Excellence ambitie zijn Employee Experience tot in de finesses uitgewerkt. Als medewerker voel je je welkom. Mocht je niet passen in de cultuur van Disney, geen probleem – je hebt toch een mooie sollicitatie-ervaring gehad. Word je wel aangenomen, dan weet je waar je voor staat en waar je voor gaat: de klant een magische ervaring bezorgen.

Ik besefte toen dat ik me als leidinggevende niet meer moest focussen op de resultaten maar op de medewerkers die de resultaten leveren. Ik moest een stap terug doen zodat de medewerkers kunnen excelleren

 

“All you need is faith, dust & a little pixie-dust”

 

 

 

 

Nu stop ik altijd een beetje van die magie van Disney in mijn aanpak voor het ontwerpen van medewerkersreizen voor zorgorganisaties. We gaan samen aan de slag en ontwerpen een complete medewerkersreis die past bij de medewerkers en de organisatie. De mensen staan in die ontwerpen centraal. 

De manier waarop je medewerkers hun werkdag ervaren, bepaalt jouw aantrekkingskracht als werkgever. Daarom is het belangrijk om te zorgen voor momenten die er toe doen voor medewerkers. Momenten die mensen zich herinneren, zelfs als ze later niet meer bij je werken.

Welke route neem jij naar het hart van je medewerkers? 

Die pixie-dust van Disney, gecombineerd met mijn jarenlange ervaring als leidinggevende en ondernemer in de zorg, heb ik aangevuld met de laatste inzichten en kennis over employee experience & design. En dat vertaald in deze unieke online training Nieuwe Routes naar het Hart van je Medewerker.

In deze online training geef ik je alle tools in handen om van de reis die medewerkers door jullie organisatie maken een onweerstaanbaar succes te maken. Bovendien kun je me al je vragen stellen en geef ik je adviezen en coaching hoe je als werkgever het verschil kunt maken en hoe je daar als HR professional je rol in kunt pakken. Ook zijn er groepsvragensessies die buitengewoon waardevol zijn omdat je leert van de ervaringen en inzichten van de andere deelnemers.

Je leert en oefent hoe jij jouw effectiviteit als HR professional kunt verbeteren en de invloed op bestuur, management, leidinggevenden en teams kunt vergroten. Met mijn ervaring weet ik immers als geen ander wat een leidinggevende van HR verwacht. En waarom dat vaak niet is wat hij of zij nodig heeft.

Dankzij deze tools krijg je kennis en het vertrouwen om dit veranderproces te initiëren. En wie je daarbij kunt betrekken. Want je kunt – nee je wilt het niet in je eentje doen. Dat kan niet, dat weet je. Je weet na de training hoe je de organisatie mee kunt krijg

 

Voor wie is Nieuwe Routes naar het Hart van je Medewerker bedoeld?

Dit programma is uitdrukkelijk niet voor iedereen.

Ik kan jou alleen helpen om met employee experience & design aan de slag te gaan als:

N

Je de wens hebt om als HR professional echt vernieuwend aan de slag te gaan.

N

Je werkt in een functie waarin duurzame inzetbaarheid van medewerkers leidend is.

N

Je de overtuiging hebt dat medewerkers de sleutel zijn in het succes van een organisatie.

N

De organisatie waar je werkt aantrekkelijk werkgeverschap en mensgericht organiseren belangrijke HR-thema’s vindt.

Dit programma is NIET bedoeld voor:

N

De-ik-moet-van-de-baas-types. Ik laat alleen deelnemers toe die er zin in hebben. Werken aan Employee Experience gaat NIET vanzelf en ik garandeer je dat het alleen gaat lukken als je zelf-gemotiveerd bent.

Wat krijg je als je meedoet?

Na je aanmelding krijg je mijn complete aanpak met nieuwe routes naar het hart van de medewerker.
Je leert hoe jij als HRexpert richting geeft aan de ambitie om mensgericht te organiseren zodat jullie organisatie net als Coolblue of Disney de aantrekkingskracht van een magneet op medewerkers heeft.

We gaan 6 weken aan de slag. 6 online video’s met live vragensessies. 6 verschillende onderwerpen: 

  1. Zo ontdek je het authentieke verhaal van je organisatie.
    Elke organisatie heeft een verhaal. Wat is jullie verhaal? En wat in dit verhaal is de waarom mensen bij jouw organisatie aan de slag willen, en niet ergens anders?
  2. Zo scoor je bullseye momenten bij medewerkers
    Hoe zorg je dat mensen bij je willen werken en niet moeten werken? Geef een boost aan de werkbeleving van je medewerkers.
  3. Zo ontwerp je een onvergetelijke reiservaring die magic momenten. Bijzondere momenten – klein of groot – voor je medewerkers die ervoor zorgen dat ze van jouw organisatie gaan houden.
    Waarom werken niet alleen maar feest is en je daarom gebruik moet maken van de momenten die medewerkers zich het meest herinneren.
  4. Zo zorg je ervoor dat directie en leidinggevenden de routes naar het hart van de medewerkers omarmen.
    Niets zo frustrerend als beloftes die niet worden waargemaakt. Hoe krijg je het directieteam mee? En hoe zorg je ervoor dat alle neuzen in de organisatie dezelfde kant op staan als het gaat om mensgericht organiseren?.
  5. Zo leer je hoe je een krachtige multidisciplinaire aanpak ontwikkelt.
    Want binnen een organisatie begin je niet ins blauw hinein aan het ontwerpen van een nieuwe employee experience. Of een medewerkersreis. En zeker niet in je uppie. Maar je moet wel ergens beginnen. In de training Nieuwe Routes naar het Hart van je Medewerker laat ik je zien hoe.
  6. Zo maak je een Employee Experience Design voor jouw organisatie.
    Natuurlijk rond je deze training af met een complete ontwerp en plan van aanpak voor je eigen organisatie. Nu alleen nog implementeren.Je krijgt toegang tot de besloten community van dit programma. Een unieke plek waar je in contact komt met andere HR professionals die bezig zijn met het veroveren van het hart van hun medewerkers.
    En als je je voor vrijdag 17-12-2020 aanmeldt, krijg je ook 4 bonussen bij het programma. Verderop lees je welke!

 

Je houdt altijd toegang

 

Dit is een online programma en dat heeft een aantal geweldige voordelen:

 

  • Je houdt altijd toegang.
  • Je doet mee op de momenten dat het jou het beste uitkomt.
  • Je hoeft niet te reizen.
  • Met een internetverbinding en een laptop of mobiel heb je alles bij de hand.
  • Je kunt mij vragen stellen over jullie employee experience en ik geef je persoonlijk advies hoe je deze nog verder kunt verbeteren. Je krijgt net als de andere deelnemers toegang tot deze online vragensessies.
  • De live vragensessies worden opgenomen dus die kun je ook achteraf bekijken en beluisteren.
  • Je krijgt 12 maanden toegang tot de besloten community en kunt zo ook leren hoe andere organisaties het hart van hun medewerkers raken.

Waarom je deze training niet wilt missen

 

Jij weet straks iets wat heel veel zorgorganisaties nog niet weten of doen. Waardoor je met je organisatie een ijzersterke positie op de arbeidsmarkt hebt. Bijvoorbeeld:

 

  • Wat je kunt doen om talent aan te trekken die past bij jullie organisatiecultuur.
  • Waar je moet beginnen als je ook nog knetterdruk bent met je gewone dagelijkse werk.
  • Waarom het proces rondom HR anders moet worden aangepakt.
  • Wat vindingrijkheid, creativiteit en op andere manieren kijken nodig zijn voor jouw organisatie.
  • Hoe je het denken en praten achter je laat en gaat doen.

Kies voor online of VIP

 

 

Online: In video’s leg ik uit hoe Employee Experience & Design werkt en wat je moet doen. Je krijgt je de transcripties (tekst) zodat je alles rustig kunt nalezen. Ook krijg je een uitnodiging voor de online live vragensessies.

De video’s heb ik nog niet opgenomen. Het mooie voor jou is dat je als BETA deelnemer de opnames LIVE kunt bijwonen. Via internet, daarna kun je al je vragen aan mij persoonlijk stellen.
 

VIP: behalve de video’s en de live vragensessies krijg je coaching van mij persoonlijk. We hebben namelijk 3 keer een belafspraak van 45 minuten op momenten die jou uitkomen. Daarin kun je me alles vragen. Bovendien krijg je een review van jullie employee experience design. Ik bekijk jullie reis en geef je tips hoe je deze nog aantrekkelijker maakt voor medewerkers.

BONUSSEN – VERVALLEN 17-12-2020

 

Als jij je voor 17 december 2020 aanmeldt, krijg je bovendien deze 4 bonussen erbij.

N

BONUS 1 – Hoe je door het gebruik van data jouw positie als strategische HR partner verstevigt waardoor je sneller successen behaalt.

N

BONUS 2 – Wat de impact is van corona op de employee experience in organisaties en wat jij kunt doen om daar rekening mee te houden.

N

BONUS 3 – Kraak de formule waarmee je nieuw talent verwelkomt door alle stappen van het onboardingsproces kritisch onder de loep te nemen.

N

BONUS 4 – Extra vragensessies met Gerry. Door je voor dit beta-programma aan te melden heb jij als enige het voordeel dat je toegang krijgt tot 6 extra vragensessies. Je kunt me daarin elke keer persoonlijk advies vragen over jouw employee experience design.

Meld je aan

De idiote korting van 70% is geldig tot en met 17 december 2020.

 

Nieuwe Routes naar het Hart van je Medewerker

 

€ 795,-  €238,50,-

 

  • Alle video’s en de transcripties met de lessen voor Nieuwe routes naar het hart van je medewerker
  • Opnames van groepsvragensessies
  • Handige tools en tips
  • Groepsvragensessies met Gerry
  • 1 jaar toegang tot de online community van experts
  • 3x VIP-coaching door Gerry
  • Review van de medewerkersreis voor jullie organisatie door Gerry
 

Nieuwe Routes naar het Hart van je Medewerker – VIP

 

€ 1.295,-  €388,50,-

 

  • Alle video’s en de transcripties met de lessen voor Nieuwe routes naar het hart van je medewerker
  • Opnames van groepsvragensessies
  • Handige tools en tips
  • Groepsvragensessies met Gerry
  • 1 jaar toegang tot de online community van experts
  • 3x VIP-coaching door Gerry
  • Review van de employee experience strategie voor jullie organisatie door Gerry

Alle bedragen zijn exclusief 21% btw. Na aanmelding ontvangt jouw bedrijf een factuur.  

Heb je nog vragen of twijfels, voordat je je aanmeldt?

Blijf er dan niet mee zitten. Mail me even op gerry@gerrydevalk.nl

PS Deze idiote aanbieding loopt af op17 december a.s.. Wees op tijd als je mee wilt doen, want daarna sluit de aanmelding, na de BETA-training gaat de prijs van de training omhoog!