Het sprinttraject
Transformeer de reis,
optimaliseer de beleving
Voor blijvende blije medewerkers in de zorg

Het sprinttraject
Transformeer de reis,
optimaliseer de beleving
Voor blijvende blije medewerkers in de zorg
Het sprinttraject
Voor tevreden medewerkers die graag voor je blijven werken.
– Word als organisatie expert op het gebied van employee experience
– Leer aantrekkelijk werkgeverschap te benaderen vanuit een integrale visie
– Ontwerp een nieuwe medewerkersreis, voor een optimale beleving
– Behaal snel en concreet resultaat, met design thinking en korte sprints
– Traject van 3 of 5 dagen prijs op aanvraag.
Jullie grootste zorg in de zorg?
Het vinden en behouden van goede mensen. HR probeert nieuwe medewerkers binnen te halen, maar deze lijken soms dezelfde dag nog door de achterdeur naar buiten te lopen. Waarom? Te veel stress, te weinig werkplezier en geen voldoening. Kortom: de medewerkersbeleving is negatief.
Het is tijd om daar verandering in te brengen en de behoeftes van de medewerker centraal te stellen.
Met trots.
Tijdens een sprinttraject van 3 of 5 dagen maken jullie als team – bestaande uit diverse stakeholders – kennis met de employee experience methodiek. Een integrale visie op aantrekkelijk werkgeverschap, essentieel voor een succesvolle medewerkersstrategie.
Met de employee experience methodiek worden alle verbeterpunten binnen de huidige medewerkersreis in kaart gebracht. Vervolgens gaan jullie samen aan de slag om goede – en realistische – oplossingen te vinden.
Stap voor stap – in korte sprints – worden de oplossingen getest en geïmplementeerd.
Jullie gaan actief aan de slag om de medewerkersreis structureel te optimaliseren, wat direct resulteert in een betere medewerkersbeleving en blijvende blije medewerkers.

Verrijk je visie op aantrekkelijk werkgeverschap
Maak kennis met de bewezen Employee Experience methodiek.

Transformeer de reis voor een betere beleving
Leer hoe je als organisatie een optimale medewerkersreis ontwerpt.

Bind en behoud blije
medewerkers
Bied een optimale medewerkersbeleving en een aantrekkelijke werkcultuur.
Gratis adviesgesprek
Krijg direct helder inzicht & ontvang persoonlijk advies
Ontdek tijdens een vrijblijvend adviesgesprek hoe het sprinttraject jouw organisatie kan helpen de medewerkersreis te transformeren en de medewerkersbeleving te optimaliseren.
1. De medewerkersreis en -beleving worden globaal in kaart gebracht.
2. De belangrijkste knel- en verbeterpunten worden blootgelegd.
3. Je ontvangt persoonlijk advies en een op maat gemaakt voorstel.
Testimonials
Waardevolle Woorden

Kirsha de Vries
Beleidsadviseur Vitaliteit/Positieve Gezondheid Omring

Talitha Frankena
Venturion Health & Care
Venturion Health & Care

Nienke van de Koot
Operationeel Manager bij AtHomeFirst
Medewerkers vinden, binden en behouden – jullie grootste zorg


Het zoeken naar medewerkers zou een uitzondering moeten zijn, niet de standaard.
Het liefst zouden jullie de focus leggen op het verbeteren van de zorg, de persoonlijke groei van de werknemer en ontwikkeling van het team. Jullie willen uitblinken als zorgverlener én als werkgever. Met een vast team werken, dat fluitend naar het werk komt. Want daar is iedereen bij gebaat: de medewerker, de cliënt en jullie als organisatie.


De negatieve medewerkersbeleving zorgt voor veel verloop. De werkdruk is te hoog, medewerkers ervaren stress en voelen zich niet gezien. Hun hart gaat uit naar de zorg, maar de zorg voor hen laat te wensen over. Leidinggevenden moeten het onmogelijke vragen, werkprocessen zijn achterhaald en er is geen ruimte voor ontwikkeling. Positieve initiatieven worden overschaduwd door de negatieve gevolgen van het personeelstekort.
Het is tijd om de behoeftes van de medewerkers centraal te stellen – met trots. Alleen dan kan de medewerkersbeleving verbeterd worden. Met als resultaat? Blijvende blije medewerkers.
Met de employee experience methodiek wordt de huidige medewerkersreis in kaart gebracht en worden de verbeterpunten blootgelegd. Door samen – van de zorgmedewerker, leidinggevende, IT tot HR – in gesprek te gaan, kunnen er goede én haalbare oplossingen worden bedacht.
Tijdens korte sprints worden de oplossingen stap voor stap getest, geëvalueerd en geïmplementeerd. Door dit sprintproces per verbeterpunt te herhalen, kan de medewerkersreis structureel – en in zijn geheel – getransformeerd worden.
Met als resultaat? Een optimale medewerkersbeleving & blijvende blije medewerkers.
Transformeer de reis & optimaliseer de beleving in 5 stappen
1. We brengen de huidige medewerkersreis in kaart
– Introductie theorie employee experience
– Wat voor werkgever wil jullie zijn?
– Hoe kunnen we de medewerkersambitie formuleren?
– Welk probleem is er, voor wie is dit een probleem en waarom?
– Wat zijn de problemen, pijnpunten, behoeften en doelgroep(en)?
– Wat is het doel van deze sprint?
– Wat zijn de gewenste uitkomsten?
2. We stappen in de schoenen van de medewerker
– We nemen interviews af met medewerkers
– We onderzoeken data en beschikbare informatie
– Er wordt een stakeholderanalyse gemaakt
– We verzamelen inspirerende voorbeelden
– Bovenstaande bevindingen worden gepresenteerd
3. We bepalen welke ideeën en oplossingen er zijn
– We brainstormen over nieuwe ideeën en oplossingen
– Alle ideeën worden in een kwadrant geplaatst
– We analyseren het kwadrant en maken keuzes
– Er wordt een 4-step-sketch gemaakt
4. We testen de oplossingen in de praktijk
– De meningen en feedback worden verzameld:
– van de doelgroep
– van stakeholders
– We bespreken wat er beter kan en anders moet
– We inventariseren wie én wat er nodig is om de oplossing daadwerkelijk te implementeren
5. We maken een plan voor de vervolgstappen
– We maken een plan van aanpak met een tijdsplanning en mijlpalen
– We reflecteren of we ons doel voor de sprint hebben behaald
– We bepalen welke ervaring uit de medewerkersreis als volgende wordt verbeterd
2.
Stap in de schoenen
van medewerkers en leer écht naar ze luisteren.
3.
Bedenk met de stakeholders
goede en haalbare oplossingen.
4.
Ontwerp
een prototype en
test de oplossingen
in de praktijk.
5.
Maak
een concreet plan
voor de volgende verbeterpunten.
1. We brengen de huidige medewerkersreis in kaart
– Introductie theorie employee experience
– Wat voor werkgever wil jullie zijn?
– Hoe kunnen we de medewerkersambitie formuleren?
– Welk probleem is er, voor wie is dit een probleem en waarom?
– Wat zijn de problemen, pijnpunten, behoeften en doelgroep(en)?
– Wat is het doel van deze sprint?
– Wat zijn de gewenste uitkomsten?
2. We stappen in de schoenen van de medewerker
– We nemen interviews af met medewerkers
– We onderzoeken data en beschikbare informatie
– Er wordt een stakeholderanalyse gemaakt
– We verzamelen inspirerende voorbeelden
– Bovenstaande bevindingen worden gepresenteerd
3. We bepalen welke ideeën en oplossingen er zijn
– We brainstormen over nieuwe ideeën en oplossingen
– Alle ideeën worden in een kwadrant geplaatst
– We analyseren het kwadrant en maken keuzes
– Er wordt een 4-step-sketch gemaakt
4. We testen de oplossingen in de praktijk
– De meningen en feedback worden verzameld:
– van de doelgroep
– van stakeholders
– We bespreken wat er beter kan en anders moet
– We inventariseren wie én wat er nodig is om de oplossing daadwerkelijk te implementeren
5. We maken een plan voor de vervolgstappen
– We maken een plan van aanpak met een tijdsplanning en mijlpalen
– We reflecteren of we ons doel voor de sprint hebben behaald
– We bepalen welke ervaring uit de medewerkersreis als volgende wordt verbeterd
Dit levert het sprinttraject jullie op
– Brede kennis op het gebied van employee experience.
Jullie snappen de employee experience theorie en beschikken over skills om de medewerkersbeleving structureel en consistent te optimaliseren.
– Een duidelijk beeld van wat medewerkers nodig hebben
Jullie weten hoe jullie écht naar medewerkers kunnen luisteren en wat er nodig is om hun werkgeluk te verhogen en stress te verlagen.
– De skills om integraal samen te werken
Jullie snappen dat een positieve medewerkersbeleving een resultaat is van een integrale samenwerking, dwars door alle silo’s in de organisatie heen. En jullie weten hoe jullie dit het beste kunnen aanpakken.
– Begrip van een aantrekkelijke organisatiecultuur
Jullie begrijpen het belang van een aantrekkelijke organisatiecultuur en weten wat er nodig is om deze te creëren.
– Concreet en meetbaar resultaat
De eerste veranderingen binnen de medewerkersreis zijn na de sprint doorgevoerd, waardoor de invloed op de medewerkersbeleving direct meetbaar is.
– Mogelijkheid resultaatgericht te werken
Jullie snappen het design thinking concept en weten snel en concreet resultaat neer te zetten door in sprints te werken.
– Een duidelijk framework & plan van aanpak
Jullie beschikken over een duidelijk framework om de hele medewerkersreis te transformeren en hebben een helder plan van aanpak voor de vervolgstappen.

Een kort sprinttraject, voor een langdurig resultaat
Tijdens het sprinttraject brengen we de theorie direct in de praktijk. De gehele medewerkersreis wordt in kaart gebracht, waarna de eerste verbeteringen worden doorgevoerd. Na afloop beschikken jullie over een helder plan, de kennis en de skills om zelf – sprint voor sprint – de gehele reis te transformeren en de beleving blijvend te optimaliseren.
– Theorie & skills worden direct in de praktijk gebracht
– Duidelijke doelstellingen, KPI’s en mijlpalen
– Ervaar snelle, concrete en meetbare resultaten
– Volledig gefaciliteerd, locatie in overleg
– Sprinttraject van 3 of 5 dagen, prijs op aanvraag
Over ons
Gerry de Valk
Expert medewerkersbeleving in de zorg
Het belang van de medewerkersbeleving zit bij Gerry de Valk in haar bloed. Ze studeerde Mens & Arbeid en volgde o.a. de Master Employee Experience van Jacob Morgan. Ook deed ze mee aan de Masterclasses Employee Experience & Design van bureau HPBB. Met 15+ jaar werkervaring in de uitzendbranche en 18+ jaar op het gebied van aantrekkelijk werkgeverschap in de zorg, verstaat ze haar vak.
Samen met een team van toegewijde freelancers leert ze organisaties in de zorg hun medewerkers centraal te stellen. Het is hoog tijd om óók zorg te gaan dragen voor de zorgmedewerkers. Zodat zij met plezier – en zonder stress – hun waardevolle werk kunnen doen.

Veelgestelde vragen
Hoe kunnen we met een kort sprinttraject zorgmedewerkers blijvend boeien en binden?
Door één week de energie te bundelen, kan er in korte tijd een groots resultaat worden neergezet. Met de opgedane kennis en skills, kunnen jullie vervolgens het sprintproces herhalen en de medewerkersbeleving structureel optimaliseren. Met als resultaat? Het blijvend boeien en binden van zorgmedewerkers. Het sprinttraject kan gedurende 1 week georganiseerd worden of in twee afzonderlijke delen worden gesplitst.
Hoe kan deze groep deelnemers bijdragen aan aantrekkelijk werkgeverschap?
De deelnemers zorgen voor een sneeuwbaleffect binnen de organisatie. Zij nemen actief deel in de sprint en betrekken tegelijkertijd de rest van het team. De opgedane kennis en skills kunnen zij vervolgens overbrengen op en delen met andere collega’s binnen de organisatie. Het sprinttraject is niet het eindstation, maar juist het startpunt van de reis naar aantrekkelijk werkgeverschap – waar iedereen deel van uit zal maken.
Kan de sprint alleen 5 of 3 dagen aaneen georganiseerd worden?
Waar vindt het employee experience sprintraject plaats?
Wat zijn de kosten van het employee experience sprinttraject?

Gratis adviesgesprek
Krijg direct helder inzicht & ontvang
persoonlijk advies
Ontdek tijdens een vrijblijvend adviesgesprek hoe het sprinttraject jouw organisatie kan helpen de medewerkersbeleving structureel en blijvend te optimaliseren.
1. De medewerkersreis en -beleving worden globaal in kaart gebracht.
2. De belangrijkste knel- en verbeterpunten worden blootgelegd.
3. Je ontvangt persoonlijk advies en een op maat gemaakt voorstel.
Kennismaken of een vrijblijvend
adviesgesprek inplannen?
Of vul onderstaand formulier in voor een live afspraak