Maak de Medewerkers Reis

Adviestraject: Breng de Medewerkers Reis in beeld

Er is geen betere manier om een waardevolle Employee Experience te bieden dan door daadwerkelijk in de schoenen van jouw medewerker te gaan staan en te ontdekken wat de verbeterpunten zijn. Door het in kaart brengen van de Medewerkers Reis wordt duidelijk welke stappen een medewerker doorloopt in het contact met jouw organisatie. Van oriëntatie en sollicitatie tot het nemen van afscheid. Misschien wel tot het pensioen?!

Het resultaat? Jullie organisatie maakt het verschil als het gaat om de strijd om het binnenhalen of vasthouden van personeel.

De Medewerkers Reis

De Medewerkers Reis is een gestructureerde methode om maximaal inzicht te krijgen wat er nodig is om een organisatie te worden waar mensen graag bij willen horen. Om daarna de Employee Experience vorm te gaan geven.

In deze reis kijken we naar:

  1. De eerste indruk
    De Medewerkers Reis begint al voordat iemand overweegt om bij jouw organisatie te solliciteren. Wat is de eerste indruk als mensen op de website kijken? Wat wordt er op verjaardagen verteld over de organisatie. Wat komen we tegen op sociale media? 
  1. De sollicitatie
    Wat is de ervaring van kandidaten die bij jouw organisatie solliciteren? Hoe was het eerste contact, de uitnodiging? Hoe verliepen de gesprekken? Het doel moet zijn dat alle mensen die bij jullie organisatie op gesprek komen de baan ook echt willen hebben. Zelfs als jullie de kandidaat afwijzen, is dat een positieve beleving. 
  1. Van harte welkom
    Tijdens dit deel van de Medewerkers Reis kijken we naar inwerken van nieuwe medewerkers. Een fase die veel tijd en geld kost, terwijl uit onderzoek blijkt dat 30% van de nieuwe medewerkers na 6 maanden alweer op zoek is naar een nieuwe baan. Goed inwerken is enorm belangrijk. Nieuwe medewerkers willen zich welkom voelen en snel snappen hoe de organisatie werkt zodat ze zich verbonden weten met de organisatie. 
  1. Trotse medewerkers
    Welke aandacht krijgen de medewerkers die alweer een tijdje in dienst zijn? Is er voldoende ruimte voor contact en voor persoonlijke en professionele ontwikkeling? Is er aandacht voor thema’s als verzuim, vitaliteit en duurzame inzetbaarheid. Hoe ga je om met successen of tegenslagen van je mensen? Hoe is de feedback geregeld? Wat is de betrokkenheid van de leidinggevende, immers de belangrijkste factor in bevlogenheid en motivatie van medewerkers. 
  1. Afscheid nemen
    Hoe wordt er afscheid genomen van medewerkers? Hoe ziet het exitgesprek er uit? Verlaten de medewerkers als ambassadeur de organisatie? Bovendien: medewerkers die genoeg veiligheid ervaren om vroegtijdig aan te geven dat ze toe zijn aan een andere uitdaging, geven jou als werkgever de mogelijkheid om hier op te anticiperen.

 Meer informatie over het adviestraject Breng de Medewerkers Reis in beeld?

Het is fijn als ‘iemand van buiten’ jullie Medewerkers Reis in kaart brengt. Iemand die niet gekleurd is door ervaringen en niet bang is om heilige huisjes omver te duwen, maar een gedegen advies geeft hoe Employee Experience in jullie organisatie vormgegeven kan worden.

Ik help jouw organisatie graag. Bel of mail me gerust als je meer wilt weten. Je kunt me bereiken via 06-11641564 of gerry@gerrydevalk.nl.