MASTERCLASS

EMPLOYEE EXPERIENCE

 

Leer in 2 dagen alles over de
principes van
Employee Experience

Hoe aantrekkelijk ben jij?

Aantrekkelijk werkgeverschap is meer dan ooit bepalend voor het succes van een organisatie.
Veel medewerkers zoeken ook in hun werk naar persoonlijke groei, zingeving en
autonomie. Organisaties zoeken medewerkers die vanuit hun talent en vakmanschap
een optimale bijdrage leveren aan de missie en doelstellingen.

 

Hoe kun je invulling geven aan de verschuiving van het kijken vanuit organisatieperspectief naar medewerkersperspectief? Hoe creëer je een werkomgeving gebaseerd op wederzijds
vertrouwen, plezier en trots?

 

Het ontwikkelen van een Employee Experiencestrategie is topprioriteit voor
zorgorganisaties. Om een geweldige Employee Experience te krijgen moet iedere
fase, ieder onderdeel, iedere stap van de reis die medewerkers door de
organisatie maken verbonden zijn met de cultuur van de organisatie.

IK WIL MEER WETEN

De uitdaging

 

Iedere organisatie in de zorg staat voor enorme uitdagingen.

 

Personeel is er daar een van: in het merendeel van de organisaties is het vasthouden van (goede) medewerkers een probleem. Medewerkers vinden een baan elders of verlaten de sector.

 

Het ziekteverzuim in de zorgsector is nog zo’n uitdaging. De afgelopen vijf jaar blijft het verzuim continu stijgen. Inmiddels heeft het ziekteverzuim een all time high bereikt. De kosten voor de sector zijn extreem hoog.

 

Dan hebben we het nog niet gehad over de impact van de
Corona-crisis op het werken in de zorg.

 

Als we de zorgmedewerker willen houden, zorgen dat hij of zij niet uitvalt en we als een aantrekkelijke werkgever gezien willen worden, dan is het nu écht de hoogste tijd om de
aandacht te verleggen naar het eigen personeel.

 

Ik wil meer weten

De masterclass

Wil je meer weten over Employee Experience? In de Masterclass Stedentrip voor zorgorganisaties leer je in 2 dagen alles over de theorie en principes rondom Employee Experience.

Na de Masterclass weet je:

  • De theorie en onderzoeken over Employee Experience.
  • Hoe je vanuit een samenhangend model een Employee Experience kunt ontwerpen die werkt voor medewerker en organisatie.
  • Welke instrumenten bijdragen aan de beste Employee Experience en welke niet.
  • Tools, werkvormen en oefeningen waar je direct mee aan de slag kunt gaan.
  • Best practices van organisaties met een inspirerende Employee Experience.
  • De rol van leiderschap in Employee Experience.
  • Waarom je moet beginnen met Employee Experience als je de klanttevredenheid wilt vergroten.

Na de Stedentrip heb je alle tools in handen om van de reis die medewerkers door jullie organisatie maken een onweerstaanbaar succes te maken.

Great experiences don’t happen by accident

Voor wie is deze masterclass?

Na deze stedentrip staan alle neuzen in de organisatie dezelfde kant op. Kennen alle disciplines de principes van Employee Experience en zijn ze klaar om concreet aan de slag te gaan met het ontwerpen van de mooiste medewerkersreizen en het creëren van de beste Employee Experience in de eigen organisatie.

De masterclass is bedoeld voor leidinggevenden, management, HR en Marcom die wel toe zijn aan een meer strategische en multidisciplinaire blik op aantrekkelijk werkgeverschap.

De Stedentrip kan online en op locatie worden georganiseerd. Altijd op maat, dus
met oefeningen en voorbeelden die zijn aangepast op de situatie in jouw
organisatie. Zo heb je maximaal rendement van deze masterclass.

Ik kom graag langs om mijn aanpak te bespreken. Of we plannen een telefonische afspraak.

De leukste stedentrip boek

je hier.

 

Mijn missie? Medewerkers op de eerste plaats in iedere organisatie.