Helden zijn ze al.
Zorg dat ze blijven.

 

een (online) in-company traject  employee experience

Hoe laat je medewerkers groeien, bloeien en blijven?

 Jij weet dat medewerkers de sleutel zijn tot succesvolle organisaties. Met de lessen van nu maak je als werkgever in de zorg straks het verschil. Kies daarom voor een grensverleggende visie voor je medewerkers. Dat doe je door ze mee te nemen op een medewerkersreis die zorgt voor een ijzersterke positie op de arbeidsmarkt.
All-inclusive is een (online) in-company traject waarmee jullie als team je kennis van Employee Experience & Design kunt verbreden en verdiepen. In een korte sprintperiode daag ik jullie uit om een multidisciplinair EX-team te worden dat zorgt voor grensverleggende medewerkerservaringen in jullie organisatie. 

“Your employees are your company’s real competitive advantage. They’re the ones making the magic happen- so long as their needs are being met.”

– Richard Branson

Geldt dit voor jullie?

 

Jij en jouw collega’s willen leren wat Employee Experience is en wat jullie organisatie er mee kan. 

 

Jullie willen graag een multidisciplinair EX-team vormen in de organisatie. Een team dat verantwoordelijk is voor de kwaliteit van de medewerkersreis en beleving in de organisatie. Samen tillen jullie Employee Experience naar een hoger plan. 

 

Medewerkers vinden en vasthouden is en blijft een uitdaging. Jij en je collega’s willen leren hoe je de inzet van medewerkers optimaal kunt ondersteunen.

 

Jullie willen een gezamenlijk en concreet plan van aanpak voor Employee Experience in jullie organisatie.

 

Jullie willen het All-Inclusive traject in-company volgen. Op locatie of online. 

Zin in een reisje?

 

Voor welke reis zou jouw medewerker kiezen? Weet jij het?
Wordt het een actieve reis? Wordt het een zonvakantie? Of kamperen bij de boer?

 

Reisherinneringen zijn de mooiste souvenirs wordt gezegd. Welke souvenirs verzamelt jouw medewerker bij jouw organisatie?

 

In een korte sprintperiode gaan we samen (online) aan de slag. We ontwerpen een complete medewerkersreis die past bij jouw medewerkers en organisatie. Jouw mensen staan in onze ontwerpen centraal.

 

Door samen te werken in een korte sprintperiode, kun je eindeloze werkgroepsessies en maanden werk in één week samenvoegen. Jullie leren écht begrijpen hoe het is en voelt om in jouw organisatie te werken. Als EX-team verzamelen jullie inzichten die een robuuste basis vormen voor het verdere ontwerp.

 

All Inclusive zorgt voor momenten die er toe doen voor medewerkers. Voor oprechte aandacht voor de mens achter de professional. Met als resultaat een ontwerp voor een medewerkersreis die mensen laat blijven en klaar om te implementeren.

Unieke ervaring

Ik combineer +30 jaar leidinggevende ervaring in de zorg, uitzendbranche en ondernemerschap met de laatste inzichten over employee experience.

Korte sprint

In een korte sprintperiode voegen we eindeloze werkgroepsessies en maanden werk samen tot een praktisch ontwerp.

Meetbare resultaten

Minder verloop, lager ziekteverzuim, meer tevreden klanten en minder fouten. Vastgelegd in een concreet plan van aanpak.

Stap in de schoenen van jouw medewerker

STAP 1

Reisplannen maken

Probleemstelling & Analyse

Begrip leidt tot inzicht

Is er een probleem, voor wie en waarom?

De voorpret begint! Niet door te zoeken naar de oplossing van een probleem, maar door eerst samen met de medewerkers te bepalen wat het probleem is. Hoe denkt, voelt en gedraagt de medewerker zich? Wat houdt hem bezig, wat zijn drijfveren en ambities? Hoe voelt hij zich gewaardeerd? Welke momenten maken het verschil?

 

 

 

Analyses en data leveren inzichten op waarmee je keuzes kunt maken.  Welke medewerkerservaringen ga je als eerste verbeteren?

STAP 2

Op avontuur

De sprintperiode

Creatie leidt tot ideeën

Alle voorbereidingen zijn gedaan, onze uitdaging is duidelijk en we zijn nu klaar om de Sprint te starten! 

 We gaan aan de slag, ervaringen van medewerkers verbeteren. Welke kernwaarden wil de organisatie in de praktijk brengen? Hoe wil je dat de medewerker zich voelt als de nieuwe situatie er is?

Dat doen we met een multidisciplinair team om vanuit verschillende invalshoeken input te krijgen. Voor innovatie is kennis, ervaring en inzicht van alle afdelingen én de gebruiker nodig.

De medewerkersbelofte, persona’s en het eerste ontwerp van de medewerkersreis worden opgeleverd.

STAP 3

Goed verzekerd

Vervolgstappen

Testen leidt tot werkelijkheid

Na de sprint hebben we veel nieuwe inzichten en resultaten. Een solide basis voor een gedegen ontwerp èn een actieplan waarmee je de medewerkersreis in jouw organisatie verder kunt uitbouwen.

Je hebt een plan voor een employee experience die past bij jullie organisatie en die gemakkelijk kan worden uitgebouwd met nieuwe ervaringen.

 Waar nodig help ik je met het uitwerken van de vervolgstappen die nodig zijn om EX in jouw organisatie te implementeren.

Een ontwerp voor een medewerkersreis die past bij jullie organisatie en die gemakkelijk kan worden uitgebouwd met nieuwe medewerkerservaringen. 

Analyses en data leveren inzichten op waarmee je keuzes kunt maken.  Welke medewerkerservaringen ga je als eerste verbeteren?

De medewerkersbelofte, persona’s en het eerste ontwerp van de medewerkersreis worden opgeleverd.

Een ontwerp voor een medewerkersreis die past bij jullie organisatie en die gemakkelijk kan worden uitgebouwd met nieuwe medewerkerservaringen.

Ik beloof...

Wat is de belofte aan jullie medewerkers?

 

Een geweldige medewerkersreis komt niet uit de lucht vallen. Daar moet je moeite voor doen. Weet je ècht wat je medewerkers vinden en willen? Die informatie haal je niet uit een tweejaarlijks medewerkerstevredenheidsonderzoek. Dat vraagt research, analyse en empathie. Oprechte nieuwsgierigheid.

 

Het ontwerpen van een medewerkersreis vraagt een gedegen aanpak. Met bewezen technieken uit de marketing, design en psychologie. Het is een creatieve methode om voor (complexe) problemen nieuwe, innovatieve oplossingen te realiseren. Hierbij geldt altijd het basisprincipe: de mens staat centraal. Waardoor je de belofte aan jouw medewerkers ook waarmaakt.

 

En dat is wat je uiteindelijk wilt: een aantrekkelijke werkgever zijn, die medewerkers laat groeien en bloeien. Zo een waar medewerkers graag willen werken. Omdat je niet alleen zegt dat jullie zo’n fijne organisatie zijn om voor te werken. Maar het vooral in de praktijk laat zien: je doet wat je belooft.

 

 Dit traject is een all-inclusive leerervaring gecombineerd met veel doen. We spreken een sprintperiode af. Tijdens deze periode volgen jullie als EX team 8 online modules. Daarnaast zijn er opdrachten voor jullie als team. Online werken we via Teams of Zoom. Deze lessen worden opgenomen zodat je alles op een later tijdstip ook nog eens rustig terug kunt kijken. Handig als je er een keertje niet bij kunt zijn!  

 

De investering in een in-company traject hangt af van het aantal deelnemers en jullie wensen. Bel of mail me gerust om de mogelijkheden te bespreken.  

Plan nu jouw afspraak

Laten we op reis gaan!

 

Mijn missie?

Medewerkers op de eerste plaats in iedere organisatie.