Training voor managers

Van leidinggevende naar
supporter

Leer persoonlijk & positief leidinggeven
in de zorg

Training voor managers

Van leidinggevende naar supporter

Leer persoonlijk & positief leidinggeven in de zorg

Training voor managers

Een 1-daagse training voor managers on a mission, die vanuit hun rol de medewerkersbeleving willen verbeteren door persoonlijk en positief leiding te geven.

Ontdek de kracht persoonlijk en positief leidinggeven
Leer je medewerkers en hun behoeftes écht kennen
Leer hoe meer werkgeluk, verzuim en verloop tegengaat
1-daagse training voor leidinggevenden, max 12 deelnemers
Inclusief werkboek, diverse tools en materialen
Locatie in overleg, prijs op aanvraag

Roosters zijn steeds moeilijker rond te krijgen

Medewerkers zijn ziek of vertrekken plotseling. De teams zijn te groot en niet zelfsturend. Ondersteunende afdelingen die jouw werk zouden moeten vereenvoudigen, maken het soms onnodig complex. Je krijgt steeds meer op je bordje – net als je team.

Zorgmedewerkers ervaren steeds meer stress. Van werkgeluk is steeds minder sprake. Logisch dat ze weggaan. Je zou het werk graag leuker maken, maar administratieve taken slokken je halve werkweek op. Er blijft weinig tijd over voor oprechte aandacht.

Je zou graag beter naar je medewerkers leren luisteren en hun meer regie geven, zodat zij met plezier het werk (blijven) doen waar hun hart naar uit gaat: zorgen. Want hun werkplezier, daar is iedereen bij gebaat. De medewerkers, cliënten, jij en de hele organisatie.

Van leidinggevende naar supporter

In deze 1-daagse training, speciaal voor managers en leidinggevenden, leer je hoe je vanuit jouw rol de beleving van de medewerker kunt verbeteren. Van leidinggevende naar supporter, voor tevreden medewerkers die graag voor je blijven werken.

Ontdek de kracht en principes van positief leiderschap.

Leer waar jouw medewerkers echt gelukkig van worden.

Ontdek wat jij kunt doen om blije medewerkers te behouden.

Gratis adviesgesprek

Krijg direct helder inzicht & ontvang persoonlijk advies

Wil je er zeker van zijn dat deze training past bij jullie uitdagingen als leidinggevenden? Vraag een vrijblijvend gesprek aan voor persoonlijk advies en ontdek wat de training jullie kan opleveren.

1. De belangrijkste knelpunten en uitdagingen worden besproken.
2. Krijg direct duidelijk inzicht in verbeterpunten en oplossingen.
3. Ontvang persoonlijk advies en een op maat gemaakt voorstel.

Testimonials

Waardevolle Woorden

Kirsha de Vries

Beleidsadviseur Vitaliteit/Positieve Gezondheid Omring

“De training heeft me geleerd om op een gestructureerde manier na te denken over de organisatie en de hele reis die medewerkers maken”

Talitha Frankena

Venturion Health & Care
Venturion Health & Care

“Dankzij de training ben ik me meer dan ooit gaan beseffen hoe belangrijk het is om je te verplaatsen in een ander.”

Nienke van de Koot

Operationeel Manager bij AtHomeFirst

“Dankzij de training realiseer ik me dat we nog veel meer dan we nu doen de stap naar en samen met de medewerkers moeten zetten.”

Van leidinggevende naar supporter in één dag

Als manager heb je een grote invloed op het werkplezier van je team. Door positief en persoonlijk leiding te geven, verbeter je de beleving van je medewerkers. Een betere medewerkersbeleving betekent minder verzuim en verloop. In deze training leer je wat jij kunt doen om de medewerkersbeleving te verbeteren.

Deze thema’s komen aan bod tijdens de training

Jouw werkgeluk en leiderschapsstijl

We bepalen wat werkgeluk voor jou betekent en wat daaraan bijdraagt. Ook onderzoeken we jouw leiderschapsstijl.

Het werkgeluk van de medewerker

We plaatsen ons in de schoenen van de medewerker en bepalen wat zorgt voor tevredenheid en welke zaken bijdragen aan écht werkgeluk.

Jouw bijdrage aan het werkgeluk

We bepalen wat jij kunt doen om te zorgen dat medewerkers fluitend naar hun werk komen, ook op het moment dat er een tekort aan medewerkers is.

Omgaan met uitdagingen van deze tijd

We bespreken de belangrijkste uitdagingen en geven antwoord op de meest urgente managementvraagstukken van deze tijd.

Communicatie en samenwerken

Hoe communiceer je effectief en positief met je team? Wat maakt een samenwerking succesvol? En hoe werk je resultaatgericht zodat je regelmatig successen kunt vieren? We oefenen, reflecteren, onderzoeken, voeren dialogen en komen tot nieuwe inzichten.

Leer van inspirerende voorbeelden

Laat je inspireren door mooie voorbeelden van positief en persoonlijk leiderschap bij andere organisaties.

Ontdek tijdens deze training…

Wat de kracht is van positief en persoonlijk leiderschap en wat oprechte aandacht voor je medewerkers je kan opleveren

Hoe je vanuit jouw rol de medewerkersbeleving verbetert en zorgt voor meer betrokkenheid

Wat jouw toegevoegde waarde is als leidinggevenden en hoe je hier nog meer uit kan halen

Welke waardevolle inzichten het oplevert als je echt in de schoenen van de medewerkers stapt

Wat een goede balans is tussen zakelijk en mensgericht zijn en hoe je deze balans houdt – ook op de uitdagende momenten

Hoe tevreden medewerkers zorgen voor meer tevreden cliënten, patiënten of bewoners

Hoe je zorgt dat je een aantrekkelijke werkgever bent, waar medewerkers graag voor blijven werken

Wat de kracht is van een medewerkersmoment en hoe je medewerkers echt, maar dan ook echt leert kennen

Hoe je een enthousiaste fanclub maakt van je organisatie, waar nieuwe medewerkers zich graag bij aansluiten

Welke tools en instrumenten je kunt gebruiken om medewerkers op de eerste plaats te zetten

Hoe je vanuit jouw rol goed kunt inspelen op veranderingen van deze tijd, met een concreet actieplan als houvast

Wat de kracht is van positief en persoonlijk leiderschap en wat oprechte aandacht voor je medewerkers je kan opleveren

Hoe je vanuit jouw rol de medewerkersbeleving verbetert en zorgt voor meer betrokkenheid

Welke waardevolle inzichten het oplevert als je echt in de schoenen van de medewerkers stapt

Wat een goede balans is tussen zakelijk en mensgericht zijn en hoe je deze balans houdt – ook op de uitdagende momenten

Hoe tevreden medewerkers zorgen voor meer tevreden cliënten, patiënten of bewoners

Hoe je zorgt dat je een aantrekkelijke werkgever bent, waar medewerkers graag voor blijven werken

Wat de kracht is van een medewerkersmoment en hoe je medewerkers echt, maar dan ook echt leert kennen

Hoe je een enthousiaste fanclub maakt van je organisatie, waar nieuwe medewerkers zich graag bij aansluiten

Welke tools en instrumenten je kunt gebruiken om medewerkers op de eerste plaats te zetten

Hoe je vanuit jouw rol goed kunt inspelen op veranderingen van deze tijd, met een concreet actieplan als houvast

1-daagse training – Van leidinggevende naar supporter

Tijdens deze 1-daagse training voor managers in de zorg, leren jullie positief en persoonlijk leiding te geven – en wat dit oplevert. Jullie leren vanuit jullie eigen rol bij te dragen aan een positieve medewerkersbeleving, met als resultaat: minder verzuim en verloop.

Ontdek de kracht persoonlijk en positief leidinggeven
Leer medewerkers en hun behoeftes écht kennen
Leer hoe meer werkgeluk, verzuim en verloop tegengaat
1-daagse training voor leidinggevenden, max 12 deelnemers
Inclusief werkboek, diverse tools en materialen
– Locatie in overleg, prijs op aanvraag

Over ons

Gerry de Valk
Expert medewerkersbeleving in de zorg

Het belang van de medewerkersbeleving zit bij Gerry de Valk in haar bloed. Ze studeerde Mens & Arbeid en volgde o.a. de Master Employee Experience van Jacob Morgan. Ook deed ze mee aan de Masterclasses Employee Experience & Design van bureau HPBB. Met 15+ jaar werkervaring in de uitzendbranche en 18+ jaar op het gebied van aantrekkelijk werkgeverschap in de zorg, verstaat ze haar vak.

Samen met een team van toegewijde freelancers leert ze organisaties in de zorg hun medewerkers centraal te stellen. Het is hoog tijd om óók zorg te gaan dragen voor de zorgmedewerkers. Zodat zij met plezier – en zonder stress – hun waardevolle werk kunnen doen.

Veelgestelde vragen

Wat levert deze training ons als leidinggevenden op?

Als leidinggevende heb je een grote invloed op het werkgeluk van je medewerkers. Jouw manier van leidinggeven is bepalend voor hun medewerkersbeleving. Om verzuim en verloop tegen te gaan, is het van groot belang medewerkers een positieve medewerkersbeleving te bieden. Tijdens deze trainingen leren jullie o.a.:

– wat de kracht is van persoonlijk en positief leidinggeven
– welke zaken van invloed zijn op de medewerkersbeleving
– waar medewerkers in de zorg écht behoefte aan hebben
– hoe je vanuit jouw rol bij kan dragen aan een positieve beleving
– hoe een positieve beleving verzuim en verloop tegengaat

Neemt de training voor leidinggevenden de hele dag in beslag?

Ja, de training duurt de hele dag. Deze training geeft je direct duidelijke inzichten in hoe je verzuim en verloop van medewerkers tegen kunt gaan. Door even te vertragen en stil te staan bij de oorzaken én oplossingen, kunnen jullie je een hoop toekomstige zorgen – en daarmee werk – besparen.

Voor wie is de training bedoeld en hoeveel mensen kunnen er meedoen?

De training is bedoeld voor managers en leidinggevenden in de zorg, van verschillende afdelingen. In totaal kunnen er 12 deelnemers meedoen aan de training.  

Waar vindt de training voor leidinggevenden in de zorg plaats?

De locatie voor de training bepalen we in overleg. De training kan plaatsvinden bij jullie op kantoor of op een externe locatie.  

Wat zijn de kosten van de training?

Kosten zijn o.a. afhankelijk van de voorkeur voor een locatie. Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan en krijg persoonlijk advies en een op maat gemaakt voorstel.   

Gratis Adviesgesprek

Gratis adviesgesprek

Krijg direct helder inzicht & ontvang
persoonlijk advies

Wil je er zeker van zijn dat deze training past bij jullie uitdagingen als leidinggevenden? Vraag een vrijblijvend gesprek aan voor persoonlijk advies en ontdek wat de training jullie kan opleveren.

1. De belangrijkste knelpunten en uitdagingen worden besproken.
2. Krijg direct duidelijk inzicht in verbeterpunten en oplossingen.
3. Ontvang persoonlijk advies en een op maat gemaakt voorstel.