Whitepaper Employee Experience

De zorgsector kent verschillende uitdagingen. Personeel is er één van. Wat mij op blijft vallen, is dat veel organisaties in de afgelopen jaren behoorlijk wat aandacht hebben besteed aan de cliëntreis. Maar als we de medewerker willen houden, zorgen dat hij of zij niet uitvalt en we als een aantrekkelijke werkgever gezien willen worden, dan is het nu écht de hoogste tijd om de aandacht te verleggen naar het eigen personeel.

Waarom, denk je misschien?

Als je je medewerkers op de eerste plaats zet,je klanten op de tweede en je aandeelhouders op de derde dan is het resultaat dat je aandeelhouders het prima doen, je klanten nog beter en je medewerkers gelukkig zijn.

– Richard Branson –

Met deze quote legt Richard Branson wat mij betreft haarfijn uit wat er kan gebeuren als een organisatie de medewerker centraal stelt. Als je gaat kijken naar zijn reis binnen de organisatie. Van sollicitatie tot zijn vertrek. Dat noem ik de Employee Experience.

Jullie organisatie biedt ook nu al een Employee Experience. Waarschijnlijk niet eens bewust. Maar denk eens na over de kansen die een oprechte relatie met medewerkers, waarin sprake is van vertrouwen, betekenis geven en gedeelde waarden, biedt.

 

Ik doe een voorzet: de medewerker die gelukkig is in zijn werk, zal een stapje extra zetten. Is minder snel ziek en blijft waarschijnlijk langer bij de organisatie. Dat werkplezier blijft niet onzichtbaar. Ook cliënten en hun families zien het. Die op hun beurt een prettige(re) ervaring hebben en daardoor minder snel zullen zeuren en klagen. Hun ervaring zullen doorvertellen. En de organisatie wordt een aantrekkelijke werkgever voor nieuw personeel.

En de resultaten… Die volgen bijna vanzelf.

Je leest meer over Employee Experience in dit whitepaper. Vraag ‘m gratis aan: