Als je Boer Zoekt Vrouw kijkt, dan weet je wie boer Evert is.
Boer Evert komt uit Drenthe. Dus Evert mompelt, slikt overal de N in en als Yvon Jaspers vraagt aan Evert hoe het gaat met het verleiden dan zegt Evert ‘Dat komt’.
Ik begrijp Evert wel want ik kom net als Evert ook uit Drenthe.
Wij Drenten vinden al snel dat iemand een snakkerd is. Wij zijn nuchter (hoe vaak ik dat al gehoord heb!), vinden emoties en gevoelens lastige dingen, hebben doe-maar-gewoon tot een kunstvorm verheven en voelen ons al gauw minderwaardig. Want ja, wij durven ons niet zomaar voor volk en vaderland te uiten.
Complimenten vinden we ingewikkeld en als we binnenkomen of weggaan dan zeggen we Moi.
Het vraagt tijd en oefening om een beetje over die bescheidenheid heen te groeien. Waardoor je gaat ervaren dat niemand je raar aankijkt en je gelijk wegzet als snakkerd als je gewoon je mening geeft.
In je arbeidsmarktbenadering zijn de ervaringen van je medewerkers het fundament onder je reputatie als werkgever.
Daarom is het belangrijk om als werkgever ervaringen te bieden die het voor medewerkers waard maken om ze te delen met anderen.
Hoe is het echt om bij jouw organisatie te werken?
Wat zeggen degenen die het kunnen weten, namelijk de mensen die bij je werken? Of mensen die bij je hebben gewerkt?
Wat zijn de verhalen die je medewerkers graag doorvertellen?
Als je dat weet, dan kun je ervoor zorgen dat er meer van deze verhalen komen.
Hoe? Door (persoonlijke) ervaringen te bieden aan je medewerkers die de moeite waard zijn om te delen.
Nu ben ik erg benieuwd, welke verhalen vertellen jouw medewerkers? Wil je me dat laten weten door een reactie te geven op deze mail?
Benieuwd welke kansen er zijn voor jouw organisatie? Plan dan een adviesgesprek.