Nu alleen nog een naam verzinnen voor mijn nieuwe bedrijf…

Geschreven door Gerry de Valk
Gepubliceerd op 24 mei, 2019

De zaterdageditie van de Volkskrant staat regelmatig een contactadvertentie van Pier Ebbinge Relationship. Ik weet niet of jij die advertenties wel eens hebt gelezen, maar ik smul ervan. Mocht je ze niet kennen en het interesseert je, google dan even op Pier Ebbinge Relatie en kijk bij de afbeeldingen. Dan zie je wat ik bedoel.

Afgelopen zaterdag ook weer zo’n pareltje. “Lieve, stoere, lange, karaktervolle man (60er), wereldburger, beetje ruwe bolster, blanke pit. Thuis in de wereld. Familiehuis in de bergen. Leeft ook in Nederland en Zuid-Frankrijk. Klassieke inrichting. Heeft niets met buitenkant en alles met authentieke mensen. De partner die past is op-en-top vrouw. Ziet er goed uit. Charmant. Verzorgd. Spannend. Heeft iets van belang gedaan”.

Als ik zoiets lees, gaan mijn gedachten met me aan de haal. Hoe doet iemand die een BEETJE ruwe bolster heeft? Doet zo iemand ietsies onbeholpen maar is hij verder een galante prins? Hoe werkt dat als je niks met de buitenkant hebt maar tegelijkertijd in de bergen, Nederland en Zuid-Frankrijk woont? In een klassieke inrichting? Wat zou zo’n beetje ruwe bolster iets van belang vinden? Werken als vrijwilliger bij de voedselbank of een carrière als hartchirurg? Je weet het gewoon niet hè?

Iedere keer als ik heb gemijmerd over het proza van Pier wil ik een bedrijf beginnen in arbeidsbemiddeling waarin Pier-advertenties worden gebruikt voor de werving en selectie.

Iedere keer als ik heb gemijmerd over het proza van Pier dan wil ik een bedrijf beginnen in arbeidsbemiddeling waarin Pier-advertenties worden gebruikt voor de werving en selectie. Waarin de kandidaten zich aanprijzen en vertellen wat ze zoeken. En dan begin ik met het opstellen van een advertentie voor mezelf. Dus niet een annonce waarin ik op zoek ben naar een karaktervolle man, want die heb ik al.

Maar een annonce waarin ik op zoek ben naar een werkgever/opdrachtgever. Die een baan in de aanbieding heeft die van belang is natuurlijk, dat begrijp je. Dus in plaats van een liefdesmakelaar wordt de Pier-advertentie in mijn ooit op te richten bedrijf een banenmakelaar.

Daarom deze week dit experiment. Mijn Pier Ebbinge contactadvertentie. Geïnspireerd op bestaande Pier-advertenties.

Interessante, bijzondere vrouw (nog net geen 52), kinderen tussen puber en jongvolwassen leeftijd met alle uitdagingen van dien, gehuwd, magnifiek in wie zij is en wat zij doet, gevierde interimmer, succesvol in employee experience, coach voor de high-end professional, ver boven het maaiveld, etaleert dit niet.

Jeugd in familie van bevlogen, succesvolle ondernemers. Kent de weg in de wereld. Aansprekende complexiteit. Normen die deugen. Speelse ogen. Kan luisteren. Jong qua uitstraling en aard. Goede wijn behoeft geen krans. Gesondeerde meningen. Weet dingen. Natuur is belangrijk. In niets “l’art our l’art”. Leest. Ook de Telegraaf. Brede interesse. Someone to come home to. Kenmerkend voor haar milieu zijn stijl, cultuur, eruditie, oprechte belangstelling, ingetogen vanzelfsprekendheid. Sint, kerst en verjaardagen worden gevierd.

Bij haar past een opdrachtgever die staat. Waar de mens de essentie is. In werk en leven. Geen machogedrag. Contactueel goed. Enthousiast. Humor. Professioneel. Warmte. Breed. Financieel onafhankelijk. Goed moreel kompas. Doen iets van belang. Niet een troubadour in de marge. Het beste uit elkaar halen. Elkaar verrijken. Recht door zee. Haute voléé past maar hoeft niet. Niet ouderwets. Zonder pretenties. Referentie 1967.

Zoiets? Neem het allemaal niet te serieus, dat doe ik ook niet. Een mens mag zo nu en dan dromen, nietwaar? Ik ben vooral benieuwd naar jouw Pier Ebbinge advertentie dus mail mij absoluut jouw versie!

Pier Ebbinge zelf noemt zijn werk High End Partner Search. Ik noem het High End Employment Search. Voor een zoekopdracht inclusief advertentie en btw rekent Pier Ebbinge € 20.000,- dus dat doe ik natuurlijk ook. Is de bemiddeling succesvol dan komt er een succeshonorarium van tussen de € 20.000,- en € 40.000,- bij.

Nu alleen nog een naam verzinnen voor mijn nieuwe bedrijf.

Hartelijke groet,

Gerry de Valk

Maak nader kennis met jezelf. Leer begrijpen hoe jij op je krachtigst bent. Hoe jij als manager, teamcoach of professional het verschil kunt maken. Want weten wat je talenten en drijfveren zijn, helpt je bij het maken van jouw eigen plan. En zorgt ervoor dat je koersvast en met energie in het leven staat. Maar het allerbelangrijkste: dat je kunt staan voor wat je te doen hebt en krachtige keuzes kunt maken. Voor jezelf, voor je team en voor je organisatie. Ik help je graag!