Blogs
Blogs
Blogs
Lees wat ik de afgelopen tijd heb geschreven over werken in de zorg en laat je inspireren door bijzondere praktijkvoorbeelden.
Gedoe in je team, je kunt er op wachten.
De druk op de mensen die werken in de zorg is hoog. Torenhoog. Respect heb ik daarvoor, hoewel het woord wat leeg voelt. Zelf werk ik vanuit huis, met mijn man en 4 jongvolwassenen/pubers. Af en toe houden we een scrumsessie, even checken hoe we er allemaal inzitten....
Hoe vaak doe jij je best voor dingen waar je niet goed in bent?
Met het gevolg dat je middelmatig wordt… Hoe ik hierop kom? Ik werd deze week gebeld door iemand van de Kamer van Koophandel. Het ging over een interview wat ik in 2014 had gegeven over het faillissement van mijn bedrijf. De website van de KVK werd vernieuwd...
Talentgedreven leiderschap, wat vraagt dat van jou als leidinggevende?
Leiding geven gaat over samenwerken met mensen. Mensen die door jou gezien willen worden, die erkend willen worden voor hun kennis, vaardigheden en talenten. Mensen die behoefte hebben aan jouw aandacht. Werk verandert, organisaties veranderen, er is steeds meer...
Wil je meer uit je team halen? Stop hier dan mee…
Een optimaal werkend team en een slechte sfeer gaan niet samen. Is er sprake van een prettige sfeer in je team, dan komen medewerkers graag naar hun werk en presteren ze beter. Als leidinggevende kun je een hoop aan de sfeer doen. In positieve en in negatieve zin. Van...
Weet jij waarom talent alleen niet voldoende is?
De hele maand januari ben ik vrij. Geen opdrachten, geen klussen, niks. Het was nodig ook. De stekker moest er uit en de vertraging erin, de balans weer opgezocht en het plezier voorop alstublieft. Het afgelopen jaar was op z’n minst uitdagend voor mij. Wat heb ik...
6 tips voor een sollicitatie-ervaring die jouw kandidaat niet snel vergeet
Net voor de eeuwwisseling (dit klinkt heel oud…) was ik voor een training Service Excellence aan het Disney Institute in Orlando. Een week waarin ik veel heb geleerd, gezien en ervaren over de magische klantbeleving van Disney. Service Excellence betekent dat de klant...
Hij was de rising star van de organisatie, maar nu wil het niet lukken
Hij belt me over de mogelijkheden voor een aantal coachingsgesprekken. Hij vertelt me dat hij zelf, en zijn werkgever ook, wil begrijpen waarom hij op dit moment niet uit de verf komt in zijn huidige functie. Terwijl hij tot een half jaar geleden de rising star van de...
Waarom aandacht en begeleiding ook bij een stagiair belangrijk is
Onze dochter zit in het eerste jaar van de PABO. Na de eerste maand van kennismaken en wennen aan het studentenleven, ga je als PABO-student één dag per week stage lopen. Zo ook onze dochter, ze kreeg een school toegewezen in Heerenveen en mocht stage lopen in de...
Hoe een recruitmentproces ook anders kan
Vorige week plaatste ik een bericht op LinkedIn over de sollicitatie-ervaring van onze oudste zoon bij de politie. Zijn droom is om politieman te worden. Maar in dezelfde week dat de politie in Amsterdam liet weten dat er ’s avonds en ’s nachts politiebureau’s sluiten...
Er zijn ook nog zorgmedewerkers die met veel bevlogenheid werken!
Iedere 6 weken ga ik naar de kapper. Ik ben dus een trouwe klant. Al sinds jaar en dag bij dezelfde kapper sinds ik op mijn 40e ben gestopt met het verven van mijn haar en sindsdien natuurlijk grijs ben. Ik heb geleerd dat je best grijs haar kunt hebben maar dan moet...
Over zorgmedewerkers die overstappen, en misschien wel spijt hebben
Wij zijn één van die 90.000 klanten van het failliete Welkom die daar niet meer welkom zijn. Eneco heeft ons al een voorzichtige eerste mail gestuurd waarin een soort van winstwaarschuwing staat. Om ons voor te voorbereiden, denk ik. Op de rekening waarvan je wist dat...
Zorgsector gecrasht? Gelukkig hebben we nieuwe cijfers
Natuurlijk, de algoritmes van LinkedIn en andere sociale media hebben allang verordonneerd dat de tijdlijnen van mijn socials volledig zijn gericht op de wereld van de zorg. Met zo af en toe een advertentie over vrouwen in de overgang tussendoor. Maar je leest er ook...
Over
Gerry de Valk
Strategisch adviseur behandelteams in de zorg
Mijn naam is Gerry de Valk en ik adviseer zorgorganisaties bij het ontgrendelen van de kracht van hun behandelteam. Hierdoor kunnen behandelaren met meer plezier en samenwerking hun unieke waarde en expertise inzetten om bij te dragen aan de doelstellingen van de organisatie.
Na meer dan 15 jaar ervaring in de uitzendbranche, maakte ik ruim 20 jaar geleden de overstap naar de zorgsector. Behandelteams kruisen sindsdien steeds mijn pad, en de wederzijdse klik is onmiskenbaar.
Als je voor uitdagingen staat met je behandelteam en zoekt naar beweging en groei, ben ik de aangewezen persoon om je daarin te adviseren en soms ook te implementeren.
Gratis adviesgesprek
Krijg direct helder inzicht & ontvang
persoonlijk advies
Vraag een vrijblijvend gesprek aan voor persoonlijk advies en ontdek wat een effectief werkend behandelteam jullie kan opleveren.
1. De belangrijkste knelpunten en uitdagingen worden besproken.
2. Krijg direct duidelijk inzicht in verbeterpunten en oplossingen.
3. Ontvang persoonlijk advies en een op maat gemaakt voorstel.
Kennismaken of een vrijblijvend
adviesgesprek inplannen?
Vul onderstaand formulier in voor een afspraak