Blogs
Blogs
Blogs
Lees wat ik de afgelopen tijd heb geschreven over werken in de zorg en laat je inspireren door bijzondere praktijkvoorbeelden.
Verzameling van momenten die ertoe doen voor jouw medewerkers
Een geweldige ervaring zorgt voor loyale klanten. Dat zorgt weer voor meer verkoop en klantenbinding. Een geweldige ervaring zorgt ook voor loyale medewerkers. Het verhoogt de betrokkenheid, wat zorgt voor minder verloop en meer productiviteit. Medewerkers die met...
Een andere invalshoek om te ontdekken of je een aantrekkelijke werkgever bent
In veel organisaties worden exitgesprekken gehouden. Je wilt graag weten waarom medewerkers vertrekken en het is een manier om te ontdekken of je een aantrekkelijke werkgever bent. Medewerkers die vertrekken kennen de organisatie, hebben niks meer te verliezen en...
Weet jij welke momenten het verschil maken voor jouw medewerkers?
Achter de kassa van de Centra Supermarkt heb ik de meeste mensen uit mijn dorp Schoonoord behoorlijk goed leren kennen. Het was tijdens mijn puberjaren, dat heb je waarschijnlijk al door. Er kwamen klanten die de boodschappen altijd op rekening lieten zetten. Klanten...
Er zijn ook nog zorgmedewerkers die met veel bevlogenheid werken!
Iedere 6 weken ga ik naar de kapper. Ik ben dus een trouwe klant. Al sinds jaar en dag bij dezelfde kapper sinds ik op mijn 40e ben gestopt met het verven van mijn haar en sindsdien natuurlijk grijs ben. Ik heb geleerd dat je best grijs haar kunt hebben maar dan moet...
Over zorgmedewerkers die overstappen, en misschien wel spijt hebben
Wij zijn één van die 90.000 klanten van het failliete Welkom die daar niet meer welkom zijn. Eneco heeft ons al een voorzichtige eerste mail gestuurd waarin een soort van winstwaarschuwing staat. Om ons voor te voorbereiden, denk ik. Op de rekening waarvan je wist dat...
Zorgsector gecrasht? Gelukkig hebben we nieuwe cijfers
Natuurlijk, de algoritmes van LinkedIn en andere sociale media hebben allang verordonneerd dat de tijdlijnen van mijn socials volledig zijn gericht op de wereld van de zorg. Met zo af en toe een advertentie over vrouwen in de overgang tussendoor. Maar je leest er ook...
Over employee experience, en een goedlopende bar met happy hour
"De krijtstreep bovenbaas van de grote bank die in het pand naast ons zat vroeg een keer hoe wij onze medewerkers so ‘happy’ hielden. "Ja, dat is een lang verhaal", zei ik. "Daar ga ik later nog eens een boek over schrijven, maar het is een verzameling van allemaal...
Wiens zaak is dit?
In medewerkerstevredenheidsonderzoeken staat communicatie vaak met stip op 1. De communicatie kan beter. We worden vaak te laat (of helemaal niet) op de hoogte gehouden of zomaar opeens veranderen er dingen. De communicatie in het team loopt niet goed, daardoor is de...
Nieuwe zorgmedewerkers werven? Verleid alsof je op Tinder zit
Vroeger, toen ik nog jong en onschuldig was, hadden we het over ‘brommers kiek’n’. Onze kinderen hebben het niet meer over brommers maar doen aan tinderen, swipen en daten. Ik luister naar hun belevenissen en ervaringen. Hoe iemand eerst de perfecte match leek maar in...
Zo verander je de organisatiecultuur in de zorg – voor een betere medewerkersbeleving
"Er wordt hier vaak gezegd: we werken met mensen en je mag fouten maken maar als er dan iets fout gaat, word je er toch stevig op afgerekend." Ze werkt als Verzorgende IG in een middelgrote zorgorganisatie en ze was er zo klaar mee dat ze ontslag had genomen. Ik sprak...
Positief leidinggeven in de zorg in tijden van crisis – 5 tips
Een positieve leider is onmisbaar tijdens een crisis Lange, lange wachtrijen. Reizigers die met elkaar op de vuist gaan. Beveiligers die aan de noodrem trekken omdat ze zich kop van Jut voelen nu ze alle frustraties van reizigers over zich heen krijgen. Een...
Generatie Z (en Y) in de zorg – binden, behouden én optimaal benutten
Wat verwachten kandidaten in de zorg? ‘Ik verwacht ook wel eens wat’, zei mijn moeder dan, ‘maar dat wil nog niet zeggen dat ik het ook krijg’. Dat antwoord kreeg ik vroeger als klein meisje nogal eens als ik vroeg om iets lekkers. Om het vervolgens niet te krijgen....
Over
Gerry de Valk
Strategisch adviseur behandelteams in de zorg
Mijn naam is Gerry de Valk en ik adviseer zorgorganisaties bij het ontgrendelen van de kracht van hun behandelteam. Hierdoor kunnen behandelaren met meer plezier en samenwerking hun unieke waarde en expertise inzetten om bij te dragen aan de doelstellingen van de organisatie.
Na meer dan 15 jaar ervaring in de uitzendbranche, maakte ik ruim 20 jaar geleden de overstap naar de zorgsector. Behandelteams kruisen sindsdien steeds mijn pad, en de wederzijdse klik is onmiskenbaar.
Als je voor uitdagingen staat met je behandelteam en zoekt naar beweging en groei, ben ik de aangewezen persoon om je daarin te adviseren en soms ook te implementeren.
Gratis adviesgesprek
Krijg direct helder inzicht & ontvang
persoonlijk advies
Vraag een vrijblijvend gesprek aan voor persoonlijk advies en ontdek wat een effectief werkend behandelteam jullie kan opleveren.
1. De belangrijkste knelpunten en uitdagingen worden besproken.
2. Krijg direct duidelijk inzicht in verbeterpunten en oplossingen.
3. Ontvang persoonlijk advies en een op maat gemaakt voorstel.
Kennismaken of een vrijblijvend
adviesgesprek inplannen?
Vul onderstaand formulier in voor een afspraak